top of page

Kjøpsvilkår

 

Sist oppdatert: 04.07.25

1. Innledning:

Disse salgsbetingelsene gjelder for alt salg av produkter (malerier, kunsthåndverk, kunstkort o.l.) fra nettbutikken til Atelier Sandstø Kjøll. Betingelsene utgjør, sammen med din bestilling og vår ordrebekreftelse, det samlede avtalegrunnlaget for kjøpet.

Kjøp i vår nettbutikk er regulert av norsk lov, herunder Forbrukerkjøpsloven, Angrerettloven, Markedsføringsloven, Personopplysningsloven og E-handelsloven.

2. Parter Selger:

Atelier Sandstø Kjøll Foretaksnavn: ATELIER SANDSTØ KJØLL Organisasjonsnummer: 974695030 Adresse: Førisdalsveien 257, 1892 Degernes E-post: post@ateliersandstokjoll.no Telefon: 950 68 610

Kjøper: Den personen som er oppgitt som kjøper i bestillingen. Kjøper må være fylt 18 år for å handle i vår nettbutikk.

3. Priser og betaling:

Alle priser er oppgitt i norske kroner (NOK). Den totale kostnaden for kjøpet, inkludert frakt, vil fremkomme før du fullfører bestillingen.

  • Merverdiavgift: Alle priser er oppgitt uten merverdiavgift da virksomheten er unntatt fra MVA-plikt.

4. Avtaleinngåelse og bestilling

Avtalen er bindende for begge parter når kjøpers bestilling er mottatt av oss. Du vil motta en automatisk ordrebekreftelse på e-post umiddelbart etter at kjøpet er gjennomført.

Vi tar forbehold om at feil kan oppstå (f.eks. trykkfeil i pris eller informasjon) og at varer kan være utsolgt. Fordi mange av våre produkter er unike (originale malerier/håndverk), tas det forbehold om at varen kan ha blitt solgt via en annen kanal (f.eks. i galleriet) rett før din bestilling. Skulle dette skje, vil vi kontakte deg så raskt som mulig for å finne en løsning, enten det er å kansellere ordren eller finne et alternativ.

5. Levering og frakt

Vi sender varer til hele Norge. Normal leveringstid er 3-7 virkedager etter at vi har mottatt bestillingen.  Fraktkostnaden blir beregnet i kassen basert på type produkt.

Risikoen for varen går over på kjøper når varen er overtatt i henhold til avtalen. Dersom varen blir skadet under transport, er det viktig at du melder fra til oss så snart som mulig, og senest ved henting på utleveringssted. Dokumenter gjerne skaden med bilder.

6. Angrerett

Du har 14 dagers angrerett fra den dagen du mottar varen, i henhold til Angrerettloven. For å benytte angreretten må du gi oss en tydelig melding om dette før fristens utløp. Du kan bruke det offisielle angrerettskjemaet, eller kontakte oss på e-post.

Ved bruk av angreretten må varen returneres til oss uten unødig opphold og senest 14 dager etter at melding om bruk av angreretten er gitt. Kjøper dekker selv de direkte kostnadene ved retur av varen.

Varen må returneres i samme stand og mengde som den ble mottatt. Originalemballasje bør benyttes for å sikre trygg retur. Vi refunderer kjøpesummen innen 14 dager etter at vi har mottatt returen.

7. Reklamasjon og mangler

Dersom det oppdages en feil eller mangel ved varen, må du innen rimelig tid etter at du oppdaget den, gi oss melding om dette (reklamasjon). Reklamasjonsfristen er normalt to år etter at du overtok varen. Dette gir deg rettigheter i henhold til Forbrukerkjøpsloven, som f.eks. retting, omlevering, prisavslag eller heving av kjøpet.

8. Opphavsrett (Copyright)

Kjøp av et kunstverk (maleri, kunsthåndverk e.l.) gir kun eiendomsrett til det fysiske objektet. Alle immaterielle rettigheter, inkludert opphavsrett til åndsverket, forblir hos kunstneren (Kari Sandstø Kjøll / Øystein Kjøll). Verket kan ikke kopieres, reproduseres eller på annen måte benyttes kommersielt uten skriftlig forhåndsavtale med kunstneren.

9. Personopplysninger

Vi behandler dine personopplysninger på en trygg måte i henhold til Personopplysningsloven (GDPR). Opplysningene brukes kun til å gjennomføre handelen og vil ikke bli delt med tredjeparter, med unntak av de som er nødvendige for å gjennomføre betaling og levering. For mer informasjon, se vår [lenke til Personvernerklæring].

10. Konfliktløsning

Klager rettes til selger innen rimelig tid. Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan kjøper ta kontakt med Forbrukerrådet for mekling. Tvister som ikke løses, bringes inn for norske domstoler.

bottom of page